Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 23 oktober 2012

Lite nya inköp till hemmet och faktiskt lite sponsring till utlottningen:)

Hejsan.
Har idag varit i Eksjö och fyndat lite grejer, bla annanas och coccos marmelad, fina vita frukostskålar och två betong kottar i olika storlekar men de ska få lite vitare färg på sig innan jag är nöjd med dom. Vi hann även luncha, jag och  kompisen Veronica:) Vi sa just det att gud vad skönt att få åka iväg själva lite. Inga gubbar som tjatar om att få åka hem och inga barn som pockar på uppmärksamhet, utan bara vi två. Får sitta ifred och äta och tjata lite strunt:)
Gott och himla mättande var buffen som vi åt idag iallafall.

Har även idag varit inne i butiken NYTT OCH NÖTT här i Vetlanda. Dels för att jag vill bli av med den där betongskivan jag gjöt för ett tag sedan och som blev lyckad till slut. Marita som har denna affär med så söta inredningsgrejer, både gammalt och nytt, ville sponspra med ett pris till min utlottning jag har här!!

Det blir den här fina ljushållaren för små söta julgransljus från IB LAURSEN i zink, det medföljer även några stycken ljus till denna. Tack snälla Marita. Ni som inte varit inne i denna affär, gå in och titta och inspireras. Annars finns hon på facebook med Nytt och Nött, där ni kan gå in och kolla Maritas saker hon säljer Man vill verkligen ha ALLT...så som sagt de här fina kakburkarna införskaffade jag där idag:) Blir till att baka ännu mer för att fylla dessa oxå. Kära mannen, de var JÄTTE BILLIGA och tänk så många kakor jag kan baka till dig nu och förhoppningsvis blir det utan den brända touchen du tyckte de sista hade som smak hi hi. Här kommer lite bilder från allt jag shoppat idag.


Och ni...Glöm nu inte att kommentera under förra inlägget för att kunna vinna priserna, det är inte farligt alls att skriva en liten rad faktiskt..

Ha en bra kväll alla läsare, Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.