Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 20 oktober 2012

Nytapetserat sovrum

Tjingeling alla glada helgfirare.

Gårdagens kväll blev ju tapetsering på schemat. Barnfria blev vi under tiden och ända tills idag på fm. Tapetseringen gick på ett par timmar. Efter det slitet (inte alls, gick hur bra som helst ) så blev vi ju hungriga oxå.
Vi tog en promenad ner till Chili Thai och fick sitta helt själva, i lugn och ro utan små barn omkring. Annars brukar det ju vara att min egen mat har ju nästan hunnit kallna innan jag får sätta mig ner.
 De ska inte ha den skeden eller den gaffeln, glaset är fult eller fel färg. Ofta avundsjuka på den andre och vill ha samma glas. En ska ha mjölk och en ska ha saft och ofta så hinner de ångra sig precis när man hällt upp i glaset. Toa besök mitt i maten är ju alltid att räkna med. Hunden sitter och tigger och katten sitter på altanen och han verkligen knackar på dörren för att komma in.
Så JAA det var gott att få äta varm mat och få sitta still under tiden man äter faktiskt.

Det var ju tur att rummet tapetserades innan maten för sedan inträdde ju den berömda paltkoman fullständigt. Jag hann knappt gå hem innan jag somnade :)

Lite bilder nu då. Gjorde en fondvägg av denna mysiga tapet med blommor. Den bild som är under med brun vägg är hur den såg ut innan.
 Sängbord satte vi de här  vägghängda hyllorna. Så smidigt att komma åt dammråttorna under dessa sängbord nu:)

Ha en trevlig lördagkväll alla ni.
Varm kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.