Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 13 oktober 2012

Premiärinlägg här på min blogg

Den här sidan kommer att förändras många gånger innan jag blir riktigt nöjd med den. Är det någon som har tips på hur den blir snyggare och bättre så skriv gärna å hjälp mig.
Idag har jag spenderat nästan hela min dag hos en himla bra vän i hennes kiosk. Hon har försökt hjälpa mig med att få ordning på min blogg.
Har tyvärr inte hunnit göra så mycket mer idag än suttit med näsan framför datorn.
I detta väder så känns det inte så inspirerande att vara ute å göra så mycket. De här bilderna är från mitt växthus (som faktiskt min käre man gjort till mig) som nästan helt är urplockat och städat nu, förutom många pelargonier, olivträd å physalis:) ni kan ju tänka er hur det såg ut när det var fullt då! 
Nu får jag faktiskt rum med både bord och  några stolar. Jag och de små barnen satt där ute och fikade häromdagen. De kallar det för mammas klubbhus(efter musses klubbhus).Vi satt där i 25 gradig värme och njöt och svettades.Jag fick fina minnen från hur en sommar faktiskt kan vara, eftersom det verkligen inte var någon sommar i år enligt mig.Min lilla tjej blev nog oxå påmind om hur sommarvärme känns, hon ville bada i deras pool:)
Just nu får den fungera som min förlängda sommartillflykt där jag åtminstone kan låtsas att det fortfarande är sommar. Snart blir det att gjuta ett par bordsskivor som är beställda. Mannen får sätta ihop ramen och jag får labba lite.

Ha en fortsatt trevlig lördag, Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.