Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 15 november 2012

En stjärna är född..

Tjingeling:)

Ja idag har en stjärna fötts här hemma. Nu menar jag inte en superstar och framtida miljonär utan en riktig stjärna som jag gjort av träpinnar. Fick detta tips från en annan bloggare. Himla lätt att göra men ändå fin.
Man tar 6 pinnar lika långa. binder ihop dom 3 och 3 med något snöre man har. Sedan formar man alla 6 till en stjärna. Man kan inte misslyckas med detta:)
 Hängde en ljusslinga som jag faktiskt glömt att jag köpt förra året,men tyckte jag kände igen en liknande slinga från en blogg jag läser, så tack Anna på www.ekenasliv.se  för att du hade den på din blogg. Tyckte ju den var fin när jag såg den:) Alltså.. jag med mitt minne, undrar vad jag mer har här hemma som jag glömt bort:) Man kanske är rik vem vet hi hi.

Jag köpte i helgen lite kakformar som jag visade på bild. Nu har jag bara prövat på en att göra hål i den och bara tagit spetsband runt. Hade ju flera olika formar så kanske kan sätta på någon bild på någon och faktiskt så har jag någon i en ljusstake att sätta värmeljus i.
Man får lite inspiration från många fina bloggar minsann.
Nähä mina vänner nu ska WILMA få sin vilja igenom men bara för att vi MÅSTE ha mjölk.. vi ska åka och handla på willys eller maxi:) Så bäst att säga till henne, det är nog enda gången det går fort för henne att få på sig kläder nu för tiden.Jisses vilka ideér säger jag bara hi hi.
Ha det gott. Kram Jennie

1 kommentar:

  1. Heeeej!
    Så fin stjärna! Och visst är ljusslingan söt:)) Gillar den jättemycket. De hade nån med hjärtan också som jag tror jag ska införskaffa:)
    En sån där stjärna kanske man skulle knåpa ihop, verkligen fint och ha lite här och var.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.