Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 14 november 2012

Handla å åter handla..

Hej på er.
Ja så är det just nu, handla och åter handla...enligt wilma iallafall. Varje morgon innan jag lämnar hos dagmamma så låter det så här: Mamma ska vi handla på willys eller maxi idag. Eller om jag redan har handlat när jag hämtar dom igen så låter det: men ååå nää jag vill me åka och handla på willys eller maxi. Konstiga ideer kanske man tänker nu då:) MEN hon vill handla ENBART för att de är så snälla och har ju sådana där leksaksautomater med skräp i ni vet! studsbollar, ringar, tuggummi osv osv.  Det är det som hon tycker är kul och hon är ju så snäll så hon köper ju även till lillasyster.
Sist så fick lillasyster en boll med fisk och vatten i, bara det att den hon själv fick var ju sönder och läckte vatten. Så detta tjat i ett par dagar för att då måste hon ju ha en ny boll.Ibland kan man bli tokig för mindre kan jag säga!
Jag menar SÅÅ kul är det ju faktisk inte att lägga sina pengar i en mataffär precis:)

Har haft fikagäster idag så nu kände jag att jag var tvungen att ut och röra på mig lite, så är ganska lerig och blöt efter min cykeltur. Brukar ju annars ut och springa eller gå långt men har ju nu oxå problem med ryggen och ner i benet så cykling är nog det skonsammaste just nu. TRÅKIGT med ont!

Det onda ska tröstas med lite nya smaker av glögg. Fick ett tips från en annan bloggare om Haga starkvinsglögg med lakrits så den måste ju bara prövas nu.


SÅ nu har jag hämtat mina barn här mitt i inlägget och gissa vad!! " mamma kan vi åka till maxi eller willys för jag MÅSTE handla till Jonte ( storebror på 14 år) och till tomten så han har paket att ge till oss" :) undrar om hon tycker det är lika kul att åka och handla om 10 år med mamma hihi.

Den här fina ljuslyktan hade jag beställt och fick hem igår, blir så himla fint med motiven på lyktan. Det var olika djur runt om hela lyktan.
Ha det gott alla. Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.