Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 10 november 2012

Lite fynd idag.

Hejsan.
Idag tänkte vi att vi skulle åka bort till Erikshjälpen och se om vi hittade något fint. Där var det ju tyvärr så att det var nog lika mycket folk som i Ullared!! Idag började de med julsaks försäljningen så det var HUR mycket folk som helst där idag. Varmt å trångt kan jag säga. Det var ju bara att gilla läget, fyndade gjorde jag oxå lite.
Dessa sakerna, kommer att komma till användning framöver.
Efter Erikshjälpen så åkte vi vidare ut mot Levanders Lanthandel som ligger I Alseda utanför Vetlanda. De har himla mycket fint och jag åkte dit för att se om hon hade bokstavsschabloner kvar men de var slut!!

Tog lite bilder från denna mysiga affär/café.
affären är inred i gammalstil eller bevarad i den stil som var förr kan man säga.

rostigt är fint värre

Alltid trevligt å gå i sådana här affärer tycker jag. Nu har jag tvingat ut mannen till att slipa ett litet runt bord som ska målas sedan:) han får göra det tråkiga så får jag göra det fint sedan..någon gång..när tid å lust och ork finns till det.
Ha en trevligt fortsatt skön å mysig lördag. Kram på er.Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.