Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 3 november 2012

Pyssel å kalas idag

Hejsan svejsan.

Blev inget mer inlägg igår för det blev varken något pyssel gjort och inga bilder tagna på fikat med äldsta dottern.
Idag däremot har jag gjort lite saker. Ett trähjärta med mossa, ängel och välkommen skylt och lite spetsband  på. Har även gjort ett zinkhjärta med granris lite pärlband, spets,svart glittrigt hjärta och små vita zinkhjärtan som dekoration.
Betong tecknet HADE säkert blivit jätte FINT om jag kunde låta den torka i fred, nu istället så gick den av men limmade fast den för ville visa hur den skulle ha sett ut som hel:) så så kan det gå, blev jätte mycket förstört igår för att jag inte kan vänta tillräckligt länge... kanske lär mig snart!

Håller just på att förberedda 16 års kalas idag, herregud vart tog dessa 16 år vägen!! Det blir lite varm smörgåstårta till mat, smidigt å gott. Tårta till efterrätt till  de som tycker om det och lite marängswiss till de som inte äter tårta.
Jag var ute en sväng och gick med hunden. Precis bredvid vägen så stod denna JÄTTE stora hjort som är med på bild, och tittade på oss, helt orädd men så fin. Måste vara tungt å springa med de där jätte hornen på huvudet!!

Nä bäst att börja med maten och göra tårtan färdig, mannen han dammsugar:) kan gott göra det där tråkiga ibland hi hi.

Ha en trevlig lördag nu allihop.
Kram Kram

3 kommentarer:

  1. Åh så fint hjärta!
    Å här är inte mossan långt borta....... och kanske funkar det med ett hjärta i trä också!
    Det är roligt att titta in och se allt fint du gör som omväxling till alla sybloggar jag besöker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jätte fina saker på sybloggen oxå tycker jag,duktig du är, kollade in den igår:)

      Radera
  2. Hej! Jag hittade in här ifrån Truelsens blogg. Vad pysslig du verkar vara, sånt älskar jag! Och vilken stor hjort! Herregud vad jag skulle vilja se en sådan. Det finns knappt såna där jag bor. Jag vill önska dig en fortsatt fin helg! Med vänlig hälsning, anna

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.