Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 8 november 2012

Turkost!

Hej igen.

Ja här sitter jag nu med ill turkosa naglar och döskallar som utsmyckning på naglarna, var ju inte precis så att jag fick välja det jag ville utan blev väldigt påverkad av dottern med kompis:)
Herregud vilka fel det var på mina och dotterns kompis mamma, fingrarna var tjocka, naglarna korta så det inte gick att måla riktigt, skinnet växte över halva naglen osv osv. Hade jag varit kund hos dom så hade jag nog inte känt mig så glad om de sagt så om mina fingrar då:) men nu var det ju bara vi MAMMOR, så då får man väl höra sanningen som sagt. Ja förrutom av deras lärare som kom och tyckte att jag blir jätte bra för min dotter, att öva nagelförlängning på framöver hi hi. Så JA jag har väl korta naglar då!
Tänkte försöka låta naglarna växa ut lite till nästa gång. När man jobbar inom vården så får man ju varken ha nagellack eller långa naglar, tyvärr.
Som vanligt då så kunde jag ju inte nu heller, låta bli min betong som endast fått stå sedan 22 igår kväll. Men tog bara upp en iallafall. De blir ju lite mörka, eftersom de inte hunnit torka ordentligt, och lite flammiga på ovansidan,men egentligen har ni ju sett själva betongen i ljusstaken och ville bara visa andra färger på det övriga som är i den.

Köpte för ett tag sedan ett spray som man kan spraya på speglar och glas och gör att det ser ut som frost. Jag sprayade på en lykta idag och det blev ganska så häftigt, ser ut som en riktig islykta.
Ja det var lite från min dag idag. Nu ska jag åka och handla lite helt ENSAM:)
Ha det gott. Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.