Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 10 december 2012

Lite julgodis

Tjingeling på er.
Nu så har man börjat med lite julgodis för detta året. Jag och mina små tjejer har gjort pepparkaksdeg och imorgon blir det bakning. Vi har även gjort lite kola och marknadsfudge. Kan tyvärr inte skriva något recept på marknadsfudgen idag för den senila i mig har varit framme igen, hittar inte lappen... Kan säga att den var HIMLA lätt och smidig..så det så:)

Vi hade det så mysigt så, Wilma och Nellie gick nog igenom hela sitt sångprogram som de har till lucia festen på torsdag:) här behövs ingen julskiva inte hi hi. Så har de ju försökt lära sin mamma att sjunga sångerna och då får man ju låtsas att man inte kan dom så då blir de ju lite stolta när de lyckats lära upp en.



Bra samarbete här, storasyster rör och lillasyster får hålla grytan stilla.

Ischokladform som Wilma tycker att vi ska ha, om man bara hittade alla andra av dom och inte bara en..

provsmakning för fulla muggar, lilla godisgrisen är andra namnet på henne :)

koncentration

Wilma sjunger lucia sången, stor näsa fick hon när jag tog kort nerifrån hihi
För att jag ska klara av detta och tycka det är roligt så räcker det med att göra någon sort varje gång, även de små blir ju otåliga om man ska röra i flera timmar.

Annars har jag varit ute och plumsat i snön med hunden, så en runda som i vanliga fall tar runt 20 minuter tog nästan det dubbla idag, svårt att ta sig fram där snön ligger tjock. Gjutit lite igen oxå:)
Nu ska jag göra lite middag till mina stora barn som kommit hem från skolan och är hungriga, tonårskillar är inget att leka med..äter ju jämt och ständigt och HUR mycket som helst!

Ha det gott. Kram Jennie

1 kommentar:

  1. Hej hopp!!!
    Låter som en riktigt mysig dag:)
    Går ingen nöd här heller. Bakat lite, men så tog smöret slut!!! Men räddningen kommer senare;-)
    Nu är maten i ugnen och vörtbrödet jäser en andra gång!
    Skruttan är lite hängig, så vi blir hemma imorgon med.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.