Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 15 december 2012

Snölyktor gjorda

God kväll..snart kväll iallafall.
Idag har det varit riktigt blåsigt och snöigt här och det har blivit kramsnö idag, till barnens förtjusning:) för en annan som sprungit med barn i pulka nu så är det ju inte lättare idag att dra den. Så sitter de och ropar "spring mamma spring" och vad gör man inte för sina änglar :) så här sitter jag nu..svett, trött, snorig och fint röd i ansiktet.
Wilma och jag avslutade det  hela med att göra två snöbollslyktor här utanför ingången, helst ville hon ju gjort 3 stycken till men jag sa att det räcker med två, de två var nämligen som att göra 5, bara rasade hela tiden. Nu lyser de så fint så fint här ute :)
Å snön som är på marken är så FUL så FUL! Brun och skitig efter att plogbilen nästan tagit bort all snö här på gatan och som nu ligger i trädgården.



Förresten så berättade Wilma idag för farmor och farfara om vårt luciatåg här hemma ni vet som vi hade, mormor och morfar var ju och tittade på det. Idag sa hon lite surt " det var inte alls kul då" jag frågade nähä varför inte det då, vi hade ju jätte kul och sjöng och allt? "Nää mamma bara skrattade ju hela tiden". Så jag förstörde tydligen deras luciatåg genom att vara stjärngosse och att jag skrattade. Häromdagen var det hennes bästa dag i livet :) hon var väl helt enkelt inte på humör idag..försöker jag intala mig iallafall, börjar ju känna lite skuldkänslor annars för att förstört hennes bästa dag i livet :)

Måste ju bara visa granen som jag gjutit i betong och som jag här har virat pärltråd runtom som lite "pynt"


Nä, känner nog att jag ska gå och duscha av mig lite nu efter intervall träning med pulka släpet hihi.
Ha en skönt kväll.
Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.