Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 6 december 2012

Tema advent..

Hej alla ni.
Advent var temat på fabriken  idag. Jag tänkte att jag skulle bli medlem där och det innebär att man på torsdagar lägger ut bilder på något tema som denna bloggsida har, http://inspirationsfabrik.blogspot.se/.
Idag är det då advent som är temat.
Det första jag tänker på med advent det är ju att tända ljusen på morgonen,barnen de tjatar varje morgon då de tycker det är lite mysigt oxå:). Sedan är det ju lite nedräkning för dom oxå och lätt för dom att se hur lång tid det är kvar innan jul.

Ja så här ser det ofta ut här hemma hos oss på morgonen, mycket ljus tända och som sagt...jag har ju en hel del olika ljusstakar som jag gjutit så det blir mycket ljus:)




Lite värmande glögg vid advent är alltid gott men tycker nästan att de vanliga glöggerna är liiite godare än starkvinsglöggen. Ibland är de så starka så ångorna av den uppvärmda glöggen får en på fall hihi..
Nu har jag skottat lite igen och även lämnat barnen hos dagmamma, får se om jag orkar göra något idag men kan vara skönt att göra ingenting ibland.
Läkarbesöket igår förresten, gick bra. Börjar troligtvis jobba lite efter trettonhelgen lite smått. Däremot tycker jag att han la min upptrappning av tiden under en väldigt kort tid. Så på två månader redan så skulle jag vara uppe i min fulla arbetstid..om jag nu hängde med i vad han menade, inte alltid jag gjort det utan fått läsa på sjukintyget vad som blev bestämt:) Omtänksam å snäll läkare iallafall.

Ha en bra torsdag nu. Gå gärna in på fabrikens blogg och kolla alla advents tips som bloggare lägger in där.
Kram Jennie

5 kommentarer:

  1. Riktiga mysbilder du bjuder på...det går åt ett antal ljus varje dag denna vintertid, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, köpt massor av ljus men det är lite myskänsla med ljus tycker jag:)
      Kram

      Radera
  2. Så fina ljusstakar du gjort!
    Håller med om glöggen! Gott att kunna dricka "vanlig" glögg när man vill utan att behöva tänka på alkoholintaget ;)
    "Krya på dig", vad det nu är som inte riktigt är bra... Bra att du tänker på att göra "ingenting" om du inte är riktigt pigg! Viktigt att lyssna på sin kropp!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:),Ja men visst, man vet ju aldrig när man behöver köra på barn eller så så lika bra att inte dricka starkt:)
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.