Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 28 februari 2013

Höna och ägg

God eftermiddag!
Idag har man sprungit in och ut och pendlat mellan fika ute i solen och skidor på tvn.
Mina små tjejer skulle överraska mamma idag och de skulle duka fram frukost och jag fick inte komma ut innan de var färdiga.
Wilma kommer in efter en stund och säger att hon blev blöt om fötterna, ja ja sa jag..kommer snart.
Gick upp och köksgolvet badade i vatten typ, iallafall 2-3 meter runt kylskåpet i omkrets:(
Bara till att torka å torka och ta bort lister under skåpen för att komma åt att få bort vattnet där. Fick ringa efter svärfar som fick komma och hjälpa mig lite.. Vet fortfarande inte vad de berodde på, kylskåpet kom igång annars trodde vi det var trasigt då det inte var så kallt där i.

I em tog jag ut lite betongsaker:) ur sina formar, formar som jag gjort själv av latex.
Några bra och en halshuggen kan man ju säga. Här är hönan jag gjorde min form på. Men visst borde man förstå att den där halsen är ju som gjord att gå av när man ska kränga av en meter gummi över..nja inte riktigt en meter men det känns som det är väldigt mycket iallafall:)


Så här blev min, faktiskt målad och klar oxå, de ni!

Syntes visst inte så väl att huvudet är dit limmat igen :)


Riktig guldgruva den där hönan..redan värpt några ägg:0

De är oxå i betong.
Nu ska jag och barnen ta en sväng ner till affären och köpa lite mjölk, de dricker som kalvar här hemma:)

Ha en fin kväll.
Kraaammm

9 kommentarer:

  1. Hej! Jag får alltid lite panik när jag tror att nån maskin har gått sönder. Mardröm om kylen skulle paija!
    Mycket fina höns! Jag tycker du är jätte duktig!
    Har en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy det är inte kul alls när något går sönder!
      Tack snälla, kul att du tycker hönan blev fin :)
      Ha en fin dag.
      Kram

      Radera
  2. Tack för titten,så roligt att du vill vara med på min utlottning..ha de gott..kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv:) klart jag vill vara med å tävla lite hos dig.
      Ha de fint.
      Kram

      Radera
  3. Vad duktig du är. Hönan är ju jättefin.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Hej min vän..
    Men vilken otur med kylskåpet, hoppas det inte är så illa att ni måste köpa ett nytt...
    Skönt att ha svärfar så nära att han kan komma och hjälpa till!
    Här skiner solen redan för fullt och jag var precis ut med en soppåse och det var verkligen varmt... redan.. Mars första dag visar verkligen sin bästa sida :))
    Ha en underbar fredag och en fin helg!
    Stor varm kram till dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt med allt vatten. Ingen morgon man önskar sig direkt.

    Men så vackra tuppar jättefina.

    Önskar en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Gud så fina hönor du har gjort!!! Förstår att du gillar att gjuta, när det blir så bra!!
    Nu hoppas jag att allt är bra och att du får en mysig fredag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.