Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 24 februari 2013

Man slapp inte undan..

 Hej alla.

Här har vi bakat idag igen jag och småtjejerna och så klart leks det prinsessor. Ganska vanlig lek nu för tiden:)

Jag skrev ju häromdagen att jag skulle baka en cupcake med Oreo kex i det blev idag. När jag ska leta reda på receptet så hittade jag det inte men visste att grundsmeten var brownie smet.


Blandade ihop en Brownie smet, hade stor hjälp av två baksugna tjejer..
När vi blandat ihop alla ingredienser så skulle man lägga en klick smet i botten och ett kex över och egentligen jordnötskräm på kexen, finns färdigt att köpa. Jag tog nutella kräm istället.

Får snart börja låsa in även nutella och sådant man ska baka med för halva burken var uppäten av stora tjejen när jag idag öppnade burken...

smet under, i med ett kex...

Nutella på kexen..

På med Brownie fyllning igen och in i ugnen 200 gr i 10-15 min i mitten

så här såg de ut i genomskärning, smakade ungefär som kladdkaka med en hård mitt.kladdkaka är ju alltid gott:).

smet är gottelligott..

slicka rent munnen..

så där jag, lite renare med tungan ute:)

inte fullt så kletig runt munnen..

Här är en prinsessa och en kaninprinsessa. .så vandrar de runt i sina högklackade skor och vrickar fötterna emellanåt, eller nästan att skorna halkar iväg och de går ner i spaghat?, eller hur det nu stavas..
Nä som sagt det är väl vad jag orkar med idag, sovit 4 timmar kanske i natt för nu e de min tur å vara lite sjuk. Denna hals och öron som spökar med jämna mellanrum, visst har man hört att om man som jag, opererat bort halsmandlarna, får ont i halsen så får man RIKTIGT ont, jag menar VERKLIGEN ASONT men kunde aldrig tänka mig att detta skulle återkomma 2-3 gånger om året med halsfluss. Det var ju liksom därför jag tog bort mandlarna i första hand för å slippa detta. Känner mig helt seg i huvudet och matt. Hoppas det går över fort.

Så nu har jag beklagat mig lite oxå idag:)
Ha en fin dag idag.
Kramar från mig

15 kommentarer:

  1. Så fantastiskt att skörda egna tomater mitt i vintern!!
    Det låter kanske inte så dumt med murar-hinkar till plantorna. Det borde ju gå åt betydligt mindre jord, men kanske mer vatten? Gör du hål i botten på hinkarna? Borde även bli mindre ogräs. Får fundera vidare...
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det, de var väl inte jätte söta nu precis men ändå egna tomater:)
      Jag tycker det är bra med hinkar, vi la plattor på hela golvytan i växthuset.
      Jag gör inte hål i hinkarna faktiskt men jag har klarat av att inte förvattna plantorna. Går ju åt ca 12 liter jord i varje och lite påfyllning någon gång. Inget ogräs, en och annan padda bara som bosätter sig i jorden :)
      Kram

      Radera
  2. Underbar bild på liten med smet runt munnen!!
    Ungefär så ser jag ut när jag bakar=))

    Hoppas att du kryar på dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;0 Ja men visst e de väl så, man vill allt smaka på smeten iblandh hihi
      Tack, hoppas verkligen det blir bra snart.
      Kramar till dig

      Radera
  3. Så otroligt goda kakorna verkar. Krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.
      De var allt goda och får duga som fika här hemma :) jag tycker nog mer om att baka än att äta dom faktiskt:0
      Kram

      Radera
  4. Halloj!!!! Vilka mumsiga kakor....kan säga att Nutella är det godaste som finns kan liksom vräka i min en hel burk bara så där....vore trevligt med receptet!!!! Trist med ditt halsont...ha oxå opererat bort mandlarna o peppar peppar...o har nog aldrig haft halsfluss efter det ...men lunginflammation i stället så det är lite som pest eller kolera.....Hoppas du krya på dig kram från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi ja det verkar vara populärt med Nutella älskare visst:)
      Ja visst e de så, nu kan man ju inte riktigt ånga sig å be att få tillbaka mandlarna precis, men jag har iallafall lite kvar av min ena..konstigt men sant:0
      Kram till dig

      Radera
  5. Hej! Låter att du har haft det lite livligt där idag:) ...härligt! Söta prinsessor! Tittade din elvisp och visade den till min dotter att ska det se ut så där? För min är ganska så gammal och låter som lyftande flygplan:/ Aah, inte roligt att bli sjuk! Krya på dig! Prova ha en trevlig vecka!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Åh fy så trist att du är sjuk!!!! Skickar lite krya på dig kramar!!!!
    Men hjälp va smarrigt det ser ut!!!!!
    Va nu rädd om dig och krya på dig som sagt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Kaksmet ÄR gott;)
    Resultaten ser också väldigt goda ut.

    Inte alls roligt med halsont, hoppas att det snart går över och att du får sova en stund.

    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Åhh, vilka söta små smetiga chokladprinsessor och kakorna såg supergoda ut! Stackars dig som är sjuk och ont i halsen är bland det värsta som finns, speciellt när man har så där asont... Fruktansvärt! Krya på dig, vännen!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att du hittade till mig! Och roligt att du kommenterade så att jag hittade hit! :)

    Himla mysig blogg du har!
    Smaskigt såg det ut det ni bakat, hoppas du blir frisk snart!

    kram Alexandra

    SvaraRadera
  10. Ni är så duktiga på att baka, ni bloggare...jag bakar aldrig...gillar det helt enkelt inte...men jag äter gärna hembakat, hihi...mannen är däremot duktig på att baka...men det blir inte så ofta;)
    Söta små prinsessor !!
    Ha en fin måndag!
    Tjingeling min vän!

    SvaraRadera
  11. Så goda dina kakor ser ut :) Tråkigt att du är sjuk. Krya på dig min vän. Kram veronica.

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.