Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 11 februari 2013

Måndags mys

Hejsan.

Smått illamående är jag nu när jag skriver. Prövade först en ny pasta rätt och hittade den i Icas veckomatsedel. Jätte gott och smidigt att göra.
I den skulle det vara aubergin men jag har faktiskt kvar grönsaker sedan i höstas från min egen trädgård så jag tog lite scuash istället i.

så här fin är den efter att ha legat i matkällaren i några månader nu. jag plockade faktiskt in tomater från mitt växthus häromdagen som faktiskt gick att äta.

Det är inte pga pastan som jag mår lite illa. Min syster kom hit och ville vi skulle prova att göra vit choklad pannacotta, men så hade jag för ett tag sedan hittat ett recept på lakritsfabriken på lakritspannacotta så vi gjorde den istället.
Verkligen lakritssmak och i början var den väl helt ok men det blev lite väl bra...känner jag nu. Men nu har man testat på det iallafall. Tror det var både första och sista gången faktiskt som det känns nu som jag provade den!!



här är den den förrädaren, ser godare ut än vad den var..

usch, ni vet den där äckelkänslan som kan komma om man ätit något  i för stora mängder eller så..den kommer nu när jag bara tittar på bilderna.
Nä usch..måste nog faktiskt sluta skriva så jag inte behöver se på bilderna längre hihi.

Ha en fin kväll nu på er.

Kramar från lilla mig.

7 kommentarer:

  1. Kan ju lätt bli för mycket av det goda, men lakritspannacotta lät väldans gott annars :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur. En tesked hade varit gott kanske men inte mer! :)
      Usch kan fortfarande inte tänka på den utan att må lite dåligt hihi.
      Kram

      Radera
  2. Hej vad kul att du hittade till min blogg;) ja ibland kan det bli för mycket av det goda;) Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan, kul att du hittade till mig oxå:)
      Ja usch säger jag bara...
      Kram på dig

      Radera
  3. Så kan jag känna efter att ha ätit typ en liter glass med nougatsås... Älskar glass men det kan bli för mycket :)
    Du har nåt litet inne hos mig idag :)
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju inte gott till slut men ändå fortsätter man att äta, hur knäpp är man inte då:)
      Oj ja:) Vilken fin överraskning till mig !
      Tack så jätte jätte mycket!
      Stor kram till dig:)

      Radera
  4. Låter väldigt gott ,men det kan bli förmycket av det goda ibland
    Vad härligt att ha egna grönsaker kvar ännu
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.