Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 13 februari 2013

Vilken god dag idag

Hej hopp på er.

Hoppas ni har haft en bra dag idag. Här har vi just nu sportlov men det är ju inte som förr..det var  bättre förr:) Jag minns att vi åkte slalom och åkte längdskidor och skridskor och allt som nu gick att göra när det fanns snö.
Mina stora barn är inte särskilt intresserade av något, slalom har de ju åkt  men inte detta lovet, längdskidor fick jag med allihopa på men det är några år sedan. Nu är det tjejer, bilar, kompisar, filmer,datorer som är prio 1.

Jag har en Wilma som har lite feber och ont i halsen så hon har varit hemma några dagar medans Nellie varit hos dagmamma.
Vi tänkte vi skulle ut och åka lite pulka och skidor om de är friska på fredag.

Jag har gjutit upp en hel säck idag på diverse saker, fick även nya formar idag som jag ännu inte hunnit gjuta i. Får se om jag får till även dom ikväll.

Jag börjar känna att jag har fått ork och kraft tillbaka och  mår faktiskt ganska bra idag! Det är så kul, det är till och med kul att städa :) Jag prövar lite nya maträtter och tar mig den tiden nu, innan har jag tyckt att det bara är jobbigt och tar extra lång tid med nytt.

Så idag har jag gjort en såå jääätttee GOD fiskgryta med saffran i och som tillbehör var det aioli och brödkrutonger. Här hittar ni receptet. Sök på saffransdoftande fiskgryta.

Väldigt smakrik med saffran, timjan,dill, fänkål och hemmagjorda aiolin:0

Sååå jätte god, verkligen värd att pröva och smidigt var det oxå
Till något annat gott som ankom idag per post:)

Jag var ju bara tvungen att pröva innan och jag delade ut till barnen oxå som fick vara försökskaniner... det gjorde de ju så klart med glädje.
Kan verkligen rekommendera dessa, supergoda!! Bra gjort Estrella:)
Kändes lite märkligt att hämta ut ett paket på 5,5 kg med ostbågar i:)  Det tillhör ju inte vardagen precis hihi.

Alltså..har LIIITE svårt att koncentrera mig på att skriva just nu. jag har två små ungar som står här och sjunger och drar med handen på ett skåp fram och tillbaka och det är ju inte slätt utan det blir ju till slut ett väldigt irriterande ljud som ekar i huvudet på en. Sången är ju rena skönsången i öronen.

Tror jag ska lägga de här små nu.
Ha en fin kväll.
Kram Jennie


18 kommentarer:

  1. Hej! Vi har sportlov nästa vecka. Skönt att höra att du mår bättre! Soppan se go ut! Har en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Först, stoooort tack för awarden i förra inlägget, vad himla glad jag blev:)) Har skrivit en kommentar till dig i det inlägget:)

    Det där receptet verkar supersmarrigt och fisk är något vi alla gillar här hemma:))) Ska absolut prova det:)

    Wow vad mkt ostbågar!!! Hur i hela friden törs du har allt detta hemma??? Jag skulle föräta mig direkt, haha!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Vad kul att du blev glad:) jag tycker det är så kul å läsa din blogg och inspireras.
      Ja prova den där fiskgrytan, super god och smidig!
      Ostbågarna är inlåsta kan jag säga:) nu blir det utdelning med en påse i veckan hihi.
      Kram

      Radera
  3. visst var det bättre förr!!!! mina sportlov kommer jag oxå ihåg att då var man ute o skidade o åkte skridskor o grillade korv över öppen eld med varm choklad till!! Men det är klart det är ju dryga 30 år sedan...kanske tur att tiden förändras lite??? Hoppas din lilltjej mår bättre o att du oxå känner dig piggare!!! Stor kram från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är ju tur att det förändras lite men jag tycker nog de kan vara ute liiite mer än å bara sitta framför datorn:)
      Tack Maja!
      Kram

      Radera
  4. Vad roligt att de kom fram som de skulle;) då har ni lite gott till helgen nu då!
    Ha det riktigt fint:)
    Kram på dig
    Från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de kom fram, ett stooort paket!
      och det kommer räcka ett tag nu, så skönt att ha lite sådant hemma nu framöver hihi
      Kram

      Radera
  5. Ja sportlov var en viss känsla .. Soppan ser smaskig ut ! Tack för dina snälla kommentarer om min tjej ! Ja sitter här nu och saknar henne .. Suck ! Men bara gilla läget ! Hon kommer väl och hälsar på snart ! Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan:)
      Ja det förstår jag att du saknar henne så klart, vågar inte ens tänka på hur det kommer bli om några år!
      Ha det så gott.
      Kram

      Radera
  6. Härligt att känna att man har lite mer kraft och den där fiskrätten såg urgod ut! Ja, sportloven är nog inte var det har varit... Hoppas Wilma kryar på dig!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, verkligen har sportlovet blivit något helt annat än vad det var förr.
      Wilma hon står här bredvid och kraxar nu:)
      Ha det så fint.
      Kramar

      Radera
  7. Hej min vän.
    Låter som din dag varit riktigt bra!
    Soppan ser jättesmaskig ut och ostbågarna likaså :) prästost.. mumma :)
    Ha en underbar Alla Hjärtans Dag!
    Varm kram till dig!
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Ja det var en bra dag igår verkligen. Du måste bara smaka de där ostbågarna sedan! Blev lite mer ostsmak tyckte jag och jag älskar ju ost:)
      Jag hoppas du oxå får en super fin Alla hjärtans dag!
      Stor kram

      Radera
  8. Mums vilken god soppa kan nästan känna doften hit;)

    Härligt att orken börjar komma tillbaka, inte roligt när den fattas.

    Önskar dig en hjärtlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  9. Ja super god, älskar både fisk och saffran.
    Ja jag är jätte glad att jag känner mig lite piggare igen.
    Kram på alla hjärtans dag.

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.