Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 5 mars 2013

Äntligen

God kväll på er.
Tiden går fort när man målar och gjuter så missade att klockan var så mycket som den var.
Sitter och skriver inlägget samtidigt som jag passar upp på små barn som äter kvällsmat och tjatar och börjar bli gnälliga.
Den här lådorna har jag tittat på nere i källaren och undrar vad jag ska ha den till
Kanske ha flaskor i eller blommor eller vad?


fina rostiga kanter och spikar..


Har gjutit en lyckad tupp nu iallafall.
Nackspärren har släppt på stackaren sedan sist:)


Det var ena riktiga lerklumpar jag hämtade från dagmamma idag..det är lockande att trampa och labba med sand och vatten..
När vi kom hem så blev de fika i solen..
gott med fika ute i solen

Här hugger man in i bullen:0
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

14 kommentarer:

  1. Hej! Härligt med fika i solen och allt smakar ju mycket godare ute!
    Den där lådan är riktigt snygg! Du kanske kan blanda lite blommor och flaskor i den, bara en tanke! Fin tupp, lycklig utan nackspärr:)
    Har en skön kväl!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gott med fika ute!
      Ja man kan nog klä lådan och ha lite blommor i den i ena änden och lite annat i ena änden.
      Ja nu är tuppen fri från nackspärren hihi.
      Ha en fin dag idag.
      Kram Jennie

      Radera
  2. Kikar in så här på kvällskvisten...har varit hos mina föräldrar 5 mil härifrån...härlig låda...den kan man nog ha till mycket...det är bara fantasin som sätter gränser, hihi...
    Kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och fantasi tycker jag man har gott om..i perioder iallafall:) Kommer nog på något bra, Kan ju börja med att sätta i minipåskliljor och ris i kanske:)
      Kram på dig

      Radera
  3. Vilken fin låda du har. Ja vad ska man ha den till. Flaskor med en enstaka blomma i som dekoration på utebordet i sommar kanske? Eller om man har stor fest så kan det stå bestick iden, ketchup och andra såsflaskor, servetter m.m.
    Du kommer säkert på något.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en smart ide med lite bestick och annat i! Tack för tipset:0
      Kramar

      Radera
  4. Pryllåda, eller fina flaskor med blommor i.
    Den ser fin ut!

    Och tuppen blev bra=))
    Jag gjorde ett fat häromdagen men vet inte vad jag gjorde för fel den här gången.
    Först tog det en evighet att torka sen blev det jätteskört. Så nu får jag göra en ny laddning.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja pysselförvaring behöver man ju massor av så det har oxå varit en tanke här... Nä fat är lite svåra att göra ibland, man får göra dom ganska tjocka i kanterna oxå så de inte går sönder, bara till att pröva sig fram :) Jag håller med dig om torktiden just nu. Det tar faktiskt dubbelt så lång tid denna tiden på året att torka, jag är ju i källaren där är det ganska svalt men måste bero på annat med om det är lite fuktigt..vet inte riktigt, lättare när sommaren kommer!
      Ha en fin dag Hannis.
      Kramar till dig

      Radera
  5. Vilka ljuvliga träbackar du har där, här är hjärtat svagt (för svagt enligt min bättre hälft) för sådana ting;)

    Så fin tuppen blev, jättevacker .

    Önskar dig ännu en dag med leriga barn och sol;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi ja man får smyga fram sådana där fynd lite undan för undan så märker mannen inte av det hihi. Ja allt som är gammalt slitet rostigt och blommigt(porslin) är jag svag för! Ganska mycket det:) snart kommer alla fina blommor oxå som jag bara måste ha hihi.
      Usch för lera nu, hunden badar varje dag den med, riktig lerhög efter våra promenader!
      Ha en fin dag vännen.
      Kram

      Radera
  6. Hej min vän..
    Men du vilken fin låda du har hittat i källaren... bara sådär, vilken skattkammare :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du har lika fint väder som jag :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig!
      Ja..hittat och hittat men det är just så jag säger till mannen, titta vad jag "hittat" för fint! Den har stått i källaren nu ett tag och ser den varje gång jag är och gjuter..
      Här är allt bra tycker jag och solen skiner för fullt varenda dag nästan:) så härligt.
      Kraamm

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.