Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 24 mars 2013

Har hälsat på hos våren..

Hejsan svejsan.

Ja vet ni..jag kom ihåg idag hur det känns med vår och sommarvärme.
Jag har varit på ett ställe där det var 25 grader varmt, soligt och lite så där lagom fuktigt i luften. Kunde gå med bara linne på och njuta av värmen och av det här..

jag har kompisar som driver handelsträdgård och där blommar det för fullt just nu..
synd bara att våren uteblivit..
det blev visst imma på glaset, men det är blommor det ska föreställa, begonier..

påskliljor i tusental som blommar..

tusenskönor..

så här ser vyn ut i ett av alla växthus.
Gissa om det värmde upp en genomfrusen vintertrött kropp idag. Glömde att ta kort på alla penseer som blommar i alla möjliga färger nu, får bli nästa gång jag åker dit.

Ha en fin kväll nu.
Tjingelingkram från mig.

14 kommentarer:

  1. Åh va härligt!!! Fick du ta med dig lite vår hem?? Om du har lite över får du gääääärna skicka över lite till mig;-)
    Hoppas du haft en bra helg! =)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt, Tyvärr fick inte ta med mig våren men kommer snart att åka dit igen, ska se om jag kan skicka lite till dig med hihi.
      Ha en fin kväll nu.
      Kram jennie

      Radera
  2. Åh vilka härliga bilder, förstår att du gick omkring och njöt av både värmen och blommorna.
    Hoppas allt är bra med dig!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja man tinade upp och lite till, svettigt blev de till slut:)
      Ha en fin kväll.
      Kramar till dig

      Radera
  3. Så mysigt!
    Du skulle ha tjuvat med dig värmen och skickat den till mig=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska tänka på dig Hannis nästa gång jag åker dit :))
      Kramar till dig

      Radera
  4. Våren kommer förr eller senare...men den är seg....får nog vänta med penséer här;(
    Ha en fin dag!!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis eller så kommer sommaren på en gång och vi missar den fina våren.. Ja blommor får allt vänta lite, ska hämta lite påskliljor iallafall på onsdag men penseer får allt vänta lite.
      Kramar

      Radera
  5. Åh, så härligt att gå där i värmen och njuta av allt vackert!

    Ja, jag hittade en del till tjejerna, bl. en 3-växlad rosa cykel i mkt fint skick för 100:-!! Och så SÅLDE jag massor! Hela 806:- fick jag in för begagnade barnkläder jag själv lämnade in. Jättenöjd blev jag!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du hittade lite till barnen och att du sålde så bra! Det är ju bra till att köpa lite nytt till dom.

      Ha en härlig kväll nu.
      Kram

      Radera
  6. Så härligt
    ha en bra start på veckan
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack de samma! hoppas vi får varmt och härligt nu framöver!
      Kramar till dig

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.