Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 21 april 2013

Gott slut på helgen

God kväll.

Lika fort som fredagen kommer varje vecka, lika fort tar helgen slut. Men..vilken helg. Fint väder och fått en del gjort i trädgården. Händerna är hur torra som helst nu.

Ni som har hundar, en fråga. Dricker era hundar kaffe?!
Blir tokig på min och jag kan inte ställa ifrån mig koppen bredvid mig om jag inte har bord bredvid, förräns hon är där och lapar!
Hörde hur det smaskade innan när jag satt på soldäck men det kopplade inte riktigt först men sedan kom jag på att här finns inget vatten att dricka. DÅ var hon i kaffet! Fick byta kopp ett par gånger idag :0

jätte sur "kaffetant"... vill inte titta på matte alls.. och ni, ni ser INTE de vissna blommorna sedan förra sommaren heller!
kardemumma muffins blev de idag med..
Hade tänkt baka bullar i helgen men när det är sådant väder så får de bli en annan tråkdag istället, men bakade lite snabbt några muffins.

mina dahlier börjar komma nu, det är inte sommardahlier utan blir stora fina knölar som kan sparas, de här var i alla pastellfärger som finns och olika former på blommorna, blev så fina förra året så ville ha några nya till sommaren.
När det är så fint väder ute så har jag glömt bort mina sådder inne, och det var bara för denna dagen, så här blir de då..

ja de här har blivit brända av solen idag, markisen hade jag inte tagit ner tillräckligt långt, hoppas de repar sig, gurkorna de hängde som livlösa spaghetti oxå..
Gjutit lite idag och tänkte om jag orkar måla lite av det jag gjöt häromdagen men näää, det orkar jag nog inte :)
Misslyckad tavla. Många formar är jätte bra och lätta att gjuta i men denna var inte lätt, får låna barnens sand och försöka få till den bättre, bucklig och intryckt :)

min rulle med vaxat papper, räcker nog ett tag men det är ju så fint att ha runt blommor och skrynkla ihop det lite  då alla veck syns jätte väl i pappret.

kan ju föräta sig på den här goda chokladen! så himla goda är de, så prova den om ni inte gjort de innan. 

här sitter man nu och tittar på Maria Wern och bloggar lite..
Vi åt lite Thai mat ikväll som avslutning på denna helg! Stark mat är melodin här hemma :)

Ha en fin kväll, ska kika in hos er nu en sväng.
Kram Jennie

8 kommentarer:

  1. Hej Jennie! Ja, visst hade vi helt underbar helg! Sol, sköna stunder ute, mycket gjort osv. Oj, jag har inte bakat på länge:/ Men dina muffins ser jätte goa ut!
    Önskar dig en trevlig start på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Oj va mycket ni hunnit med under helgen. Dina kardemumma muffins ser för goda ut!!

    Visst är det härligt med solen o värmen nu, men vi hade kyliga vindar här vid kusten igår.
    Ha en bra vecka, kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att man inte vill stå inne och baka kanelbullar när solen visar sig från sin bästa sida för första gången på länge. Muffinsen ser himla fina ut.
    Vet du att idag såg jag flera av de lökar jag la ner för ...två? veckor sedan. De har tittat upp med ett par centimeters blad! Inge så kul för jag vill ju ha dem när det är som tirstast i augusti-september. Inte nu!
    Tokig är världen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Visst har vi haft en underbar helg och vädret har ju varit helt underbart. Jag har hund, men han tycker inte om kaffe, har aldrig hört att hundar tycker om kaffe. Skrattade så mycket när jag läste att din hund lapar av ditt kaffe, rolig hund du har.
    Ha en underbar vecka
    Kramar
    Lena

    SvaraRadera
  5. Skön helg med mycket sol och kalas har det varit här.Tycker den är charmig ändå din tavla.
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig sett eller hört en hund dricka kaffe.. så lustigt :-)
    Känns som det har varit vår i hela Sverige denna helgen!
    Ha det gott
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Ni får jättegärna sova över hos mig...blir väldigt många som vill ligga över men vi har ju butiken oxå, har ni bara med er madrass och sovsäck så löser vi det....hör av dig så jag vet, kram

    SvaraRadera
  8. Min hund ska ha allt som jag har...
    Om det så är en jordgubbe så tror han att det är något för honom=))

    Bra att du skrev om sand...
    Jag har köpt mig en ny form så nu ska jag gjuta lite ikväll, en dödskalle till=))
    Men behöver nog sand för att stötta upp den tror jag.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.