Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 6 april 2013

Oj så slö man e idag..

Hej alla ni!
Det var som att någon slog en med en klubba i huvudet innan idag, hade nog kunnat somna stående tror jag.
Kanske inte så konstigt med tanke på allt som är nu och det är faktiskt så hemskt så ni anar inte. Kan säga som så att i detta hus är inte de tre äldsta barnens farfar längre välkommen, efter att ha varit ute en gång till igår och gapat och skrikit på sonen.
Ni får ursäkta att jag skrivit om det här de sista gångerna men detta tar upp all min vakna tid just nu. Tror jag ska köpa hem en sådan där sandsäck å boxa på.. ni förstår varför va:)

Gick en runda i trädgården och kollade lite, snödropparna är på väg att börja blomma, alla påskliljor jag planterade förra året då jag fick ta hur mycket lökar som helst börjar komma upp så det kommer bli ett gult hav nere i skogen bakom huset.
Min fina magnolia buske har massor av knoppar som jag hoppas kommer bli blommor av. Jag har haft den nu två år och den har blommat så fint.

Magnolian..

Mina underbara luktärter som jag hoppas kommer i år oxå och att fröna tar sig..

Stockrosen som jag fick till att blomma förra året, hoppas den kommer i år.

Remonterande ros som blommar hela säsongen lång och även efter frosten kommit.
Åh vad jag längtar..kanske bäst att så lite då.. har liksom inte kommit dit än men kanske är det jag ska göra nu i em.
Ha en fin lördag allihop och hoppas ni inte blir trötta på mitt jobbiga tjat om idioter i mina inlägg hihi.


6 kommentarer:

  1. Magnolian är ju så vacker....
    Här har vi knappt nån vår och just nu snöar det lite lätt...fy fabian....
    Nu ska jag snart se på Fångarna på fortet och sedan "svina längorna" den ska vara bra....
    Trevlig kväll!
    Bia

    SvaraRadera
  2. Livet är ju inte sockersött hela tiden och då ska man ventilera, det är min åsikt=))

    Härligt att gå runt och kika på det som börjar växa. Väntar på den där värmen så att man kan börja ställa ut blommor igen.
    Och njuta lite!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så intressant jag ramlade in på, väldigt fin
    blogg.
    Tänk att du gjuter min dotter fixar så mycket
    på det viset också.
    jag tycker man kan skriva om det man känner för, och som gör den lycklig som skriver.

    kram

    SvaraRadera
  4. Våren är på väg :-) Det ser jag på dina blommor. Vi har också en magnolia men vi köpte en som inte tappar bladen och ska blomma året om. Hittills har den blommat två gånger, en när vi köpte den och en för någon månad sedan men då satt blomman på baksidan och var gömd så vi såg det inte förrän den ramla till marken. Så ännu så länge ingen större hit hos oss!
    Låter som om den där farfar behöver få lite vett i sig. Skälla och gapa så där på barnbarnen vad tjänar det till kan man ju verkligen undra.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka härliga blomsterbilder! Visst längtar man efter vår och odling nu...
    Men fy så hemskt ni har det i övrigt med anhöriga...:(
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vad kul när det växer och kommer åter...vackra bilder du visar
    kram Rosa

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.