Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 27 juni 2013

Blommor sniglar och regn

God kväll på er.
Fy på mig, skulle egentligen lagt mig för längesedan nu känner jag. Har verkligen känt mig seg idag även att jag låg kvar i sängen till långt fram på fm:) sov väl till kl 9 iallafall men låg sedan och kollade på film men blev så hungrig så var ju tvungen att stiga upp vid tio halv elva.

Fullt upp med att packa upp och prismärka och slänga kartonger hela dagarna känns det som. väntar på de sista leveranserna sedan så blir det öppning snart. Ska verkligen bli kul att se om det kommer några till mig och handlar eller om jag är helt fel ute med sortimentet. Det är ju det som är så bra med alla härliga bloggar. Känns som att det kommer mer och mer med det här gamla stilen, man tar tillvara på gamla saker, begagnat, slitet och är det fel färg på något så tar man sig den där tiden till att måla om och göra som man vill ha det.

Likadant när det gäller odling, många fler som börjat odla och vill ha sina egna grönsaker och frukt där man vet vad det är i och på dom.

Ni kan tro att det luktar gott på min altan av alla liljor nu!! Ska åka ut och hämta mig lite blommor igen och fylla upp några krukor som jag inte hunnit med än, jätte bra och smidigt med vänner som har trädgårdshandel. Ibland så får man någon planta för att "pröva" hur den är så de vet till nästa säsong om de ska ha sådana. Vid påsk så kan man få sig "lite" påskliljor om man vill och det bästa är ju att man kan  åka ut och bara gå runt och titta och lukta på allt fint.. och tjata lite så klart :) när det blir så där väldigt sent som det blev i natt så kan det bli ganska  mycket fnitter oxå..;)

Här är lite väggamplar och vanliga som jag planterat ut idag.

På garageväggen hänger dessa tre rostiga amplarna med blåkrage i..


hängpelargonier som jag faktiskt övervintrat i växthuset i vinter, första gången oxå men de se ut att bli fina:)

en annan rostig ampel med en vit ja..inte diascia utan snöblomma säger vi, jag tappar verkligen ord och namn så himla lätt.

de egna pellisarna igen..




en ampel på framsidan av huset..
Lite snigeljakt har vi här oxå men det har jag barnarbete på hihi.. de ser ju bättre än en annan oxå och nu när det regnat idag så kommer de asen fram igen :0

Nu ska jag gå och sussa några timmar och upp imorgon och ta emot en leverans igen:) det är ju nästan bara roligt, det tråkiga är ju att stampa ihop alla kartonger och slänga dom:) 

Ha en fin morgondag.
Kram och god natt på er.
Jennie

2 kommentarer:

  1. Jag är så impad av alla dina blommor!
    Skulle vilja ha många, många på balkongen men den är så liten att då får jag väl inte plats själv=))

    Tror det blir bra med butiken!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag hörde talas om att med en självgående gräsklippare försvinner snigel-problemet! 10 min efter att jag sa det till sambon åkte han ner och beställde en!:) Faktum ÄR att problemet försvann!!! Och vi hade MASSOR innan!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.