Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 12 juni 2013

Soliga blommande dagar

Hej på er så här mitt i veckan.

Här sitter man igen med två små barn som inte alls tycker det är kväll och att man måste sova för det är ju faktiskt ljust ute.. Alltid likadant varje sommar :) Om den lilla skruttan pratar i ett på dagarna så kan jag säga att det finns en hastighet snabbare framåt kvällen! Hon tjattrar och pratar..undrar om det är för att hon ska hålla sig själv vaken hihi.

Fullt upp på dagarna just nu och nu har ju det roliga jobbet börjat, ställa upp och få ordning på allt! Dessutom lite gjutning  har det blivit, nu senast rabarberblad, evigheter sedan jag gjorde det nu men nu var det en beställning.


Det är rätt fint att ha som fågelbad eller att plantera i tycker jag, kanske skulle göra några stycken, nu när rabarberna är såå stora!
idag så satt jag mig ute i trädgården först vid lite efter sex annars har jag varit inne hela dagen, lite vattning i växthuset oxå där gurkorna växer så det knakar.
om någon vecka så kommer de här gurkorna vara stora och fina så man kan äta dom..


så här ser de ut uppifrån, ormbunken..

en endaste blomma på denna pion..

matar fiskar..

blommande iris runt dammen.

nu har äntligen min stam syren börjat blomma i massor, luktar ju så himla gott.


kaprifolen blommar i massor nu:)

Nu väntar man bara hem de stora barnen som är ute, på fredag slutar de skolan här omkring..
Ha en fin kväll alla vänner.
Kramar från mig.

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Så du har en liten pladderfia hemma... Det finns några här också! Mysigt att göra iordning i affären och vilka STOOORA rabarberblad! Tack rara du för fina ord! Har varit en sådan dålig bloggvän, hinner ingenting känner jag...

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Men åhhhh känner jag!
    Underbart med alla växter, det är njutning det när man går runt och vattnar och luktar lite på det som blommar.
    Härligt!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej Jennie.
    Underbara sommardagar, såklart vill barnen inte gå o lägga sig :)
    Du verkar ha de grönaste fingrar man kan tänka sig :) Har du något råd om hur man sköter gurkplantor? Jag har och har under många år haft gurka i växthuset men ibland så blir gurkora gula och liksom ruttnar innan dom växt klart... Hmm.
    kram kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Jösses vad mycket fina blommor du har. Tror jag får ge mig på det här med betong jag också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Härliga trädgårdsbilder!
    Lycka till med allt!
    Kram på dig!
    /Maria

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.