Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 20 augusti 2013

Nä nu får det bli skärpning minsann

God kväll snart natt!

Oj  vad tiden går ser jag, nästan 3 veckor sedan jag skrev sist. Om man sammanfattar den här sommaren hittills så har ju vädret varit kanon men ni skulle hört mannen för någon vecka sedan, han skulle grilla och precis när det var glöd så fullkomligt vräkte regnet ner. Skitsommar var det som flög ur i ilskan då. Jag frågade  om han han varit med om många sådana regniga grillkvällar i sommar, men nä bara en men det räckte minsann. Så här såg han ut grillmästaren :)

här kör man som kungen med sopsäck på sig hihi
Då jag öppnade butiken lagom till sommaren så har det inte blivit så mycket semester för vår familj, några dagar hit och dit och kan nu även bocka av astrid lindgrens värld från listan. Jag tog mina små och åkte dit en dag förra veckan.





Imorgon börjar skolorna här och jag har en väldigt förväntans full 6 åring som börjar förskolan, jag fick inte glömma att säga till när det var morgon imorgon hihi.

Jag har även varit på lite inspirerande mässor här nu, det här är lite som snart kommer till mig:) det är ju så mycket att titta på så man blir helt vimsig. I mitt fall så blev det till migrän så på hemvägen fick mitt sällskap köra halva vägen för då mådde jag så där äckligt illa som man gör när man har ett riktigt anfall.. men kul hade vi :)


Koppar och mässing är och kommer bli poppis..
Lite kräftfiske har vi pysslat med den här helgen som varit och ni anar inte...

det blåste...



och det regnade :0 så ni ser ju så glad han ser ut mannen. ni ser det som skymtar i lite rött å svart..

det var Nellie och jag som lekte maddicken under paraplyet där i båten haha.. men vi blev rejält blöta ända in på bara kroppen.


den här mannen spelade nästan näcken på väg hem från sjön där han satt i bara kalsongerna,, herregud om någon stoppat oss!



 Lite blommor finns det ju i trädgården oxå, den här buketten med rosenskära, luktärt och rosenvial tog jag in i dag.


Nu börjar squashen bli färdiga, stora å goda. Mina muterade tomater i växthuset de växer och växer å växer. det blir kort någon dag.


de blommar ännu mina stockrosor för fullt

det har vuxit upp rejält runt dammen oxå och det blev himla bra med allt jag planterade runt. det ser lite ut som det gör vid en sjökant med gräs, iris m m

den här dahlian frösådde jag och gjorde det förra året, den har blivit hur stor som helst och blommar i mängder just nu, det är inte sommardahlia, jag ska försöka komma ihåg att plocka in knölen sedan.. hmm



här mina vänner..utan att veta om något så började dagens äventyr.. stod och tog kort på blommorna..trodde jag men det jag inte såg som låg i vattnet och upp på stenarna..precis som vid en sjö.. var en orm! Jag höll på att tappa i både kameran och ramla i själv när den ringlade upp i landet. Fy ... vad rädd jag blev. Skickade kort till mannen,, eftersom han grillar där på ön så vill jag nog lova att han är väl utrustad med stövlar och allt nästa gång det blir grillning haha, han är verkligen livrädd.

fiskbebisar har vi fått med..om inte ormen nu ätit upp dom..


kall vinter tro? massor av rönnbär
 Kvällens dopp i sjön, så varmt och gott var det.


Jag ska försöka komma igång med lite bloggande nu har jag tänkt och se vad ni hittat på där ute. :)

Ha det så gott allihop.
Kram från mig

6 kommentarer:

  1. Ja dagarna bara rusar på,man är inte inne och skriver så mycket nu ..blir nog mer i höst för alla skulle jag tro
    ha en bra dag
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Ja visst har sommaren gått fort. Dagarna bara springer iväg... Men ser ut som ni haft det rätt bra ;)

    Cissi
    Http://nastanperfekt.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Så många härliga bilder!
    Och lite regn mår man ju bra av=))

    Hur går det med butiken och allt?
    Nyfiken som 17 och hoppas på att du känner att du kommit igång!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Otur att det kom en skur just i grillningen! Men annars har det ju varit en jättefin sommar.
    Roligt med kräftfiske, men ni prickade tydligen in en regnskur då också.

    Ha det bra!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Det ser jobbigt ut att ro för mannen, hihi....och vad gott med squashen mums!!!
    Hoppas du har det bra min vän!!!
    Kram bia

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.