Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 14 september 2013

Bad i september..de ni

Tjingeling på er.

Jo men jag började skriva det här inlägget igår som ni ser här i meningen nedanför :) nu fortsätter jag idag igen.

Hoppas ni har det bra. Mannen var precis inne i butiken och sa att han skulle handla så vi kunde grilla när jag kom hem. Jaha sa jag är det så fint ute :) man står ju här inne hela dagen och hinner inte precis springa ut och se hur varmt det är, så fick jag höra att det var 25 grader ute innan. Ska bli skönt att snart åka hem och få vara ute en stund.

Förra helgen så åkte vi till öland på söndagen och världens bästa väder hade vi. Vi badade och bara var..ganska ensamma på stranden och för att inte tala om Borgholm!! Där var ju dödare än dött om ni förstår mig. Knappt en människa ute och på så vis så känner man ju att sommaren är över men så är det ju sommarväder ute. Då får man passa på och jag brukar låtsas i mitt inre att det är Juli månad typ hihi.
Man kan ju försöka intala sig det iallafall.
De här bilderna tycker jag ser ut som i juli även att de var i September :)












JAAA.. visst är jag snygg.. en enarmad naken bandit, det här roade sig mannen och barnen med :)




ett nytt projekt att gräva ett stort hål,








Betonghjärtan med decoupage på


Ibland så tryter inspirationen till att hitta på nya saker men nu måste man ju snart börja gjuta till julmarknader framöver och lite har man ju sett i butiken vad som säljer bra. Så får väl gjuta mig ett lager igen och göra lite kakfat och annat småpyssel.

Det här inlägget har nog tagit mig sammanlagt 12 timmar att skriva men NU är det nog klart.

Ha det så gott alla vänner.
Kramar Jennie

7 kommentarer:

  1. 12 timmar tror jag nog inte att det tagit.
    men det Du skrev om Borgholm det stämmer. Så
    är det på alla semesterorter när hösten kommit.
    så gulliga bilder Ni tagit på stranden.




    SvaraRadera
  2. ja visst är det otroligt att man kan bada ute i september...när jag jobbade häromkvällen så åkte jag förbi på ett ställe där de badade för fullt i poolen
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen underbart ut!!! Var ute och grävde i trädgården igår o svettades som en tok kan jag säga;-)
    Tösen badade i fredags, och så badade vi förra söndagen med. 19 grader så det var helt ok, men så skönt i luften så man frös ju inte:-)
    Ha de fint!!
    Hur går det med butiken?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Kanske årets sista sommarbilder....sååå vemodigt!!.....men visst har vi haft en fin sommar....förra helgen var ju toppen och helgen var också ganska bra, men idag har vi haft lite regn och blåst....och resten av veckan ska bli regnig i hela landet tror jag;((....men hösten måste ju komma till slut iaf....och jag gillar hösten;)))....kram bia

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder. vad mysigt att ni kunde bada det är ju underbart, verkligen.
    Ett minne för livet.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Ja, nu var det längesedan! Visst var du snygg! Haha! Helt otroliga septemberbadbilder! Kan tro att det är fullt upp för dig nu med allt!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  7. Jag har fått tag på en sax som funkar nu! Inte exakt lika bra som den gamla, men ändå...
    Vilka härliga bilder - ja visst ser det ut som juli! Och vilken snygg donna av sand...:)
    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.