Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 15 oktober 2013

Butiksdag idag

God kväll igen på er.
Jo men nu så..känns nästan som att jag kommit igång här igen, det är ju tredje inlägget på raken nu :)

Började dagen med en promenix/löptur..trodde jag! När jag hade börjat min runda så tog det en liten stund och så ringde det. Då var det leverans på gång. Det var bara till att vända hemåt, in med hunden i bilen och åka till butiken, öppna upp ta emot varor och så hem för att fortsätta min tur. Blev en löptur och inte så lång och även om det hade varit så att jag velat gå och inte springa så hade jag inte hunnit det för klockan hann bli 09.20 och jag öppnar kl 10! sprang några kilometer och lämnade hunden och rusade hem och var röd som en tomat i ansiktet MEN iallafall färdig och nere i butiken till kl 10.PUH....

Förutom att ta hand om kunder så håller jag ju på att starta upp E handel, det innebär, MYCKET vägande, MYCKET fotande,MYCKET tid framför datorn. Det tar såååå lång tid och göra det här med de varor jag ska sälja på nätet.

Här får ni se lite av det jag säljer.
De här stjärnorna har jag sålt jätte bra av, jag skulle beställa hem fler idag men de är helt slut!!!

Fina att ställa mot en vägg eller hänga upp.

en annan sorts stjärna

tänkte jag ska pröva och se hur det blir att limma fast ull på de här stommarna, kan nog bli fint till vintern.

ÄNTLIGEN! De här lyktorna i rostig plåt och varorna nedanför, beställde jag i MAJ.  Idag kom de, efter 5 MÅNADER och jag tror jag ska tacka dom genom att aldrig mer handla där! men visst är de fina de här tycker jag.

Lite små lyktor...

och några till :) jisses vad mycket lyktor jag har..ni har inte sett alla ska ni veta hihi

Servettringar kom det oxå, men när det är så längesedan man beställde så har man ju glömt vad man köpt! det enda jag kom ihåg var just de där rostiga lycktorna.
Nu sitter man här och jag kan ju bara inte missa svenska hollywood fruar:) men ikväll får det bli en tidig kväll. Har inte bestämt mig än inför morgondagen, om jag ska ut och göra lite mer dörrkransar och gravdekorationer eller om jag ska gjuta lite till kommande marknader.

Kom precis på en sak..jag fyller nog 1 år här snart, har för mig det var i mitten av oktober som jag började blogga, måste ju kollas upp. Tänk vad 1 år går fort och tänk vad bloggandet givit mig mycket tillbaka. Framför allt att man kan skriva av sig i sin "lilla dagbok" och det har ju varit en stor hjälp för mig under tiden jag mått dåligt.
PLUS alla fina vänner man funnit genom bloggen!! Jätte kul tycker jag.
ja visst ska väl bloggen leva uti hundrade år:)
Ha en fin kväll nu kära ni.
Kramar Jennie

3 kommentarer:

  1. Oooohhh vad mycket fina saker du tar in till din butik. Vill så jättegärna kika in hos dig - men när det blir av vet i sjutton. Kämpar med att pigga på mig efter vurpan. Plus att mina marknader jag ska va med på börjar så smått.

    Ha det bäst kära du. Och visst är bloggvärlden fantastisk med alla nya vänner man lär känna.
    Kram LOTTA

    SvaraRadera
  2. Halloj!!! Vilka vackra saker du beställt..jag är lite insnöad på stjärnor just nu o de var ju urläckra......tråkigt att det var så lång leveranstid men de var så fina att de var kanske "värt" att vänta på hihihihi Ha en fin dag kram från Maja

    SvaraRadera
  3. VAd mycket fint du har till försäljning. Gillar stjärnan som tydligen väldigt många andra också gjort :-)
    Ja det är ju så när man har bra smak, eller hur *skratt*.
    Jag beundrar människor som startar eget för det är ju så himla mycket jobb som ligger bakom. Lycka till med internethandlen.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.