Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 26 november 2013

Bråda tider..

Hejsan på er.

Ja vad säger man...fullt ös medvetslös :) något i den stilen kanske.
Jag skulle behöva klona mig X 10 minst..MEN jag har nog lärt mig av mina tidigare misstag då jag stressade stressade konstant hela tiden i väldigt lång tid. Jag prioriterar nu! Om jag har ett stökigt hem..JAAA! Om jag hellre tar mig tid med barn och försöker få egen tid så är svaret JAA. Därför, trots mycket jobb, möte, skolors möte mm så mår jag bra! Det är så skönt att jag faktiskt klarar av allt.
Ibland är det så klart liite mycket att göra men då låter jag verkligen en ledig dag, vara just ledig. Gör inte så värst mycket då, jag gör ingenting och jag får inte längre dåligt samvete för det!! Stora framsteg för att vara mig.

Hoppas ni alla har det jätte bra, ibland hinner jag sätta mig ner och läsa hos er men nu är det nog rätt så längesedan.

När jag kollade igenom korten jag tagit så är det mesta från butiken, utom ETT!! Det är ett jätte tråkigt kort men jag är ju nästan aldrig hemma hihi.
Iallafall.. jag har en svart långhårig katt, Edwin heter han. Tror han börjar bli lite gammal nu och gaggig. Han orkar inte hoppa över grindar, han kommer halvvägs upp och hänger sedan med framtassarna där uppe och raklång längs med grinden, ser liksom ut som han tappat farten på vägen. Det han ÄR duktig på än, tyvärr då,ÄR! hoppa upp på bänkar, riva ner lampor och tom betong saker sitter han och river ner, jäääätte duktig på att ligga mitt på golvet och vi som har en svart matta..ja ni förstår, gissa hur många gånger man blivit riven längs med benen när man inte ser honom.
Framför allt är han duktig på att förstöra svindyra vaser!!

Avskedspresenten från mitt jobb, min LOB vas är ett minne blott nu.
Roligt kort va:)här kommer lite pyssel som jag gör i butiken på dagarna..





julgranen blir nog aldrig klar men får man i lite då och då så kanske den är färdig inom kort.
Ha en fin kväll.
Bäst att åka hem snart.
Kram Jennie

5 kommentarer:

  1. Herre min je, det är nog bäst att byta matta, en vit kanske. Eljest kommer Du väl att trampa ihjäl honom.
    Du har haft många järn i elden ser jag, duktiga du.

    SvaraRadera
  2. Ja det kan jag skriva under på att det är bråda tider nu. Har också kommit på att det är värre här (ja vet man ska inte försöka bräcka någon på dåliga saker men jag måste berätta vad jag kommit på). Här i Australien har vi inte bara jul och allt som sker i och med det utan också högsommar och odlingar och blommor och allt som kommer med det (vattna hela kvällarna), skolavslutningar, jobbavslutningar och konserter och annat som barnen deltar i som avslutningar på allt. Jag föredrar den svenska modellen med sommar för sig och julen för sig sam t att alla sommaravslutningar ligger på våren. Lagom bra uppdelning eller hur? *fniss*
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. jag skrev förut till dig, att du måste skaffa dig en vit eller ljus matta, så Ni inte slår ihjäl er både katten du.

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig en fin advent
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får en fin helg med mycket mys ;)))...stressa inte för mycket nu min vän.....det mår man inte bra av ;)
    Ha det gott....
    Kram bia

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.